INTRUZ WG. MEYER






 No i doczekaliśmy się ekranizacji nowej powieści Stephenie Meyer, autorki „Sagi Zmierzch"!

Przyszłość. Panowanie na Ziemi przejął niewidzialny wróg. Najeźdźcy opanowali ludzkie ciała umieszczając w nich Dusze, dla których ludzie są jedynie żywicielami. Dusze są z natury dobre, spokojne i łagodne, ale nie potrafią czuć jak my. Melanie - jedna z ostatnich wolnych istot, zostaje schwytana, a w jej ciele umieszczona zostaje Wagabunda. Jest to doświadczona dusza, która zamieszkiwała już na siedmiu planetach. Jej zadaniem jest poznanie wspomnień Melanie i odkrycie, gdzie jeszcze ukrywają się buntownicy czyli wolni ludzie. Zadanie okazuje się jednak o wiele trudniejsze niż można było przypuszczać. Melanie jest wyjątkowo silną osobowością i toczy z Wagabundą walkę o panowanie nad ciałem i umysłem. Co więcej - z czasem - Wagabunda poznaje wspomnienia dziewczyny o ukochanym mężczyźnie i sama zaczyna odczuwać coś dziwnego... Wkrótce Melanie i Wagabunda zawrą swoisty pakt i wyruszą na pustynię w poszukiwaniu mężczyzny bez którego nie potrafią żyć...

Stephenie Meyer znana jest przede wszystkim z sagi „Zmierzch”. Ten wampirzy cykl ma swoich zagorzałych przeciwników, jak i sympatyków. Przyznam się, że do tej pory nie przeczytałam żadnej z książek tej autorki, ale oczywiście obejrzałam wszystkie części "Zmierzchu" i to niejednokrotnie, bo uwielbiam tego typu bajki i historie. Co do książek z cyklu o wampirach...Obowiązkowo muszę je przeczytać, żeby w przyszłości napisać recenzję na ten temat. Na razie przeczytała je tylko moja starsza córka i była nimi tak zafascynowana, że streściła mi praktycznie całą trylogię:-)

Co do "Intruza"... Czytając recenzje czytelników tej książki, nie ukrywam - byłam trochę zaskoczona.
O ile w przypadku "Zmierzchu", zarówno jeśli chodzi o książkę jak i film (może nawet zwłaszcza o film), zdania są podzielone (większość jest pozytywnie nastawiona, nie bez kozery książka i film odniosły sukces), o tyle w przypadku kolejnej powieści Meyer - "Intruza", czytelnicy są wręcz zachwyceni! Nie natrafiłam do tej pory, przynajmniej na razie na bardziej krytyczną recenzję tej książki.
 "(...) 'Intruz' okazał się książką niezwykłą, pasjonującą i z pewnością niezapomnianą.(...)",
 "(...) jest jedną z najpiękniejszych książek, jakie w życiu przeczytałam. Jeszcze nigdy żadna powieść nie zaskoczyła mnie w takim stopniu, jak ta.(...)",
 "(...) Niezależnie od moich doświadczeń związanych z sagą 'Zmierzch' przyznaję, że 'Intruz' jest po prostu rewelacyjną pozycją.(...)" - to tylko niektóre z fragmentów opinii o najnowszej książce Stephenie Meyer.
Tym bardziej muszę się zabrać do lektury tej powieści.

Co do ekranizacji "Intruza": druga z moich córek wybrała się na ten film do kina - wróciła zachwycona.
Zazdroszczę im trochę: jedna przeczytała już wszystkie części "Zmierzchu", druga obejrzała "Intruza", a ja na razie nie zaliczyłam niczego z tych dwóch rzeczy:-). Ale przyrzekam poprawę i recenzję książki i filmu w najbliższej przyszłości.
Póki co, obejrzyjcie sobie wywiad ze Stephanie Meyer na temat ekranizacji jej najnowszej powieści i fajny trailer z filmu:-)



Stephenie Meyer - wywiad - INTRUZ 


 
Trailer z filmu




Zobacz także:

0 komentarze: